• Βρίσκεστε Εδώ
  • Reviews
  • LIVE
  • Soul Jazz η απάντηση στον λευκό ήχο της τζαζ της Δυτικής Ακτής !
Ημερομηνία: 13:00 10/04

Soul Jazz η απάντηση στον λευκό ήχο της τζαζ της Δυτικής Ακτής !

Βαθμολογία Συγγραφέα
1 2 3 4 5
Βαθμολογία (10/10)

Η εμφάνιση της soul jazz αντιπροσώπευε τη συγχώνευση διαφορετικών αφροαμερικανών μουσικών ως απάντηση στον λευκό ήχοτης τζαζ της Δυτικής Ακτής  _ όλα αυτά κατά τις πρώτες ημέρες του κινήματος των πολιτικών δικαιωμάτων στην δεκαετία του 50  . Οι επιτυχίες της soul jazz  σε αυτή την εποχή περιλαμβάνουν το "Port of Rico" του Illinois Jacquet και το "Night Train" του Jimmy Forrest.

Όταν το σκληρό bop εξελίχθηκε από το bebop στα μέσα της δεκαετίας του 1950, πολλά σύνολα αγκάλιασαν πλήρως την soul jazz  , δημιουργώντας ένα κίνημα που θα διαρκούσε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60. 

   

Ο Roy Carr περιγράφει την soul jazz  ως μια έκρηξη σκληρού bop, με τους όρουςfunk  και soul να εμφανίζονται σε ένα περιβάλλον τζαζ ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 . Ο Carr σημειώνει επίσης την  επιρροή των μικρών ομαδικώνηχογραφήσεων του Ray Charles ( με σαξόφωνα απο  David Newman και Hank Crawford) με τον Horace Silver, τον Art Blakey, τον Cannonball Adderley και τον Milt Jackson !

 

Μεταξύ των πρώτων που εξερεύνησαν το συνδυασμό σκληρού bop και soul jazz ήταν μια πρώτη γενιά τενόρων σαξοφωνιστών με φόντο swing και bebop καθώς και αξιοσημείωτες επιρροές απο rhythm and blues (   Eddie "Lockjaw" DavisGene Ammons and Ike Quebec ) , με δυνατούς συνεχιστές στο ίδιο κλίμα όπως ο Stanley TurrentineHouston Person &  Grover Washington, Jr.

Εκτός από το τενόρο σαξόφωνο, το βασικό όργανο της soul jazz  ήταν το ηλεκτρικό όργανο Hammond B-3. Ο πρώτος και σπουδαιότερος ήταν ο Jimmy Smith. Toν ακολούθησαν και άλλες σημαντικές προσωπικότητες όπως ο Johnny Hammond, Baby Face Willette, Shirley Scott, Richard "Groove" Holmes και ο Jack McDuff 

 

Η διαμόρφωση των δημοφιλών τριών οργάνων περιλάμβανε συνήθως κιθαρίστες όπως οι Grant Green, Kenny Burrell και Pat Martino.

Οι ρίζες του Soul-jazz δυναμώνουν απο τον  πιανίστα Horace Silver, του οποίου το funky στυλ έπληξε το bop με την επιρροή της μουσικής εκκλησίας και του ευαγγελίου μαζί με τα μπλουζ. Άλλοι πιανίστες που ακολούθησαν και χρησιμοποίησαν παρόμοιες προσεγγίσεις ήταν ο Bobby Timmons, ο Junior Mance, ο Les McCann, ο Gene Harris (with his Three Sounds) &  Ramsey Lewis.

Μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά άλμπουμ δημιουργήθηκαν κατά τα μέσα της δεκαετίας του '60. Αυτά περιλαμβάνουν - richard groove holmes - soul message,Big John Patton - Let 'Em Roll  , Lou Donaldson Quintet - Alligator Bogaloo.

 

Καθώς πλησίαζε  το τέλος της δεκαετίας του 60 , η soul jazz άρχισε να εξελίσσεται σε πιο περιπετειώδη στιλ τζαζ, κυρίως Jazz-Funk.

Ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας του '70 η soul jazz θεωρήθηκε ντεμοντέ και, παρόλο που νέοι καλλιτέχνες όπως ο Charles Earland κατάφεραν να διατηρήσουν το στυλ ζωντανό,  η soul jazz έχει επισκιαστεί από πιο δημοφιλή είδη της τζαζ από τότε.


του ΜΑΝΩΛΗ ΔΙΑΚΑΚΗ 


Ετικέτες Άρθρου

Για να σχολιάσετε το άρθρο και να βαθμολογήσετε, συνδεθείτε ή εγγραφείτε στο MyReview.gr

Σχόλια (0)